انتشار شماره ۲۹  فصلنامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام

۰۳ آبان ۱۴۰۴ | ۱۱:۲۰ کد : ۵۸۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴

فصلنامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام دوره 13   شماره 29  (تابستان  1404) منتشر شد. این شماره دربردارنده 6 مقاله علمی است که محصول پژوهش 14  نفر از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دکتری از دانشگاه‌های شهید بهشتی،، خوارزمی، شیراز،   امام صادق (ع)پردیس خواهران، قم، فرهنگیان و صدا و سیما است. 
با افتخار اعلام میداریم نشریه علمی و وزین علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی کمیسیون نشریات وزارت علوم، در سال 1403، برای دومین سال متوالی، موفق به اخذ رتبه «الف» شد و فصلنامهعلوم تربیتی از دیدگاه اسلام در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) در لیست نشریات هسته" قرار گرفته است.


مشخصات مقاله‌ها:
■ تبیین الگوی بومی سواد رسانه‌ای در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نظریه داده بنیاد
زهرا نورانی/ دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه امام صادق (ع)، پردیس خواهران
اکرم گودرزی/ استادیار گروه معارف و علوم تربیتی، دانشگاه امام صادق (ع)، پردیس خواهران                          
سیدبشیر حسینی/  استادیار گروه ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما
 ■  مبادی رفتار ایثارگرانه در قرآن کریم براساس تفسیر المیزان
کوثر رمضانی/ دانشجوی کارشناسی ارشد مدرسی مبانی نظری اسلام، دانشگاه شهید بهشتی
فاطمه وجدانی/ دانشیار گروه معارف  اسلامی، دانشگاه شهید بهشتی
ابراهیم نوئی/ دانشیار گروه معارف اسلامی، دانشگاه شهید بهشتی


 ■ چالش‌های فهماندن مفهوم خدا و رابطه انسان با طبیعت مبتنی‌بر تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی
نسترن علی‌زاده/ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم وتربیت، دانشگاه خوارزمی
دکتر اکبر صالحی/ دانشیار گروه فلسفه تعلیم وتربیت، دانشگاه خوارزمی
دکتر سوسن کشاورز/ دانشیار گروه فلسفه تعلیم وتربیت، دانشگاه خوارزمی


■ ویژگی های مربّی و متربی در برنامۀ درسی مبتنی‏بر رهیافت حیات طیبه
رحمت‏الله مرزوقی/ استاد گروه مدیریت و برنامه‏ریزی آموزشی دانشگاه شیراز
فرزانه دیمه‏کار حقیقی/ دکتری مطالعات برنامۀ درسی، دانشگاه شیراز


 ■ واکاوی تجارب زیستۀ مربّیان مراکز پیش‌دبستانی از فرایندهای جاری ابعاد تربیت توحیدی در دورۀ سیادت
فاطمه سلیمی/ دانش آموخته کارشناس ارشد روان‏شناسی تربیتی دانشگاه قم
سوسن بهرامی/ استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه قم


■ بررسی میزان توجه به ساحت‏های شش‏گانۀ تربیتی در کتاب‏های درسی علوم تجربی و ریاضی دورۀ ابتدایی
مرزبان ادیب‏منش/ دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان
نشانی سامانه فصلنامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام:

https://esi.isu.ac.ir        
 


نظر شما :