یادگیری مشارکتی در عمل بررسی شد
بههمت دفتر برنامهریزی و ارزیابی آموزش دانشگاه امام صادق (ع)- پردیس خواهران، جلسه دانشافزایی اعضای ویژه اعضای هیئت علمی و اساتید مدعو با عنوان یادگیری مشارکتی در عمل؛ تحولی در مسیر سرآمدی آموزش، با ارائه دکتر محمدرضا کرامتی، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در روز یکشنبه 14 اردیبهشت به صورت حضوری و مجازی در سالن بانو امین پردیس خواهران برگزار شد.
در این جلسه دکتر کرامتی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص لزوم تغییر سبک آموزش با توجه به پیشرفتهای فناوری اطلاعات و نیازهای فراگیران به روند تاریخچه تدریس و محتوای آموزش به فراگیران از روش سخنرانی مبادرت نمود. وی سپس به تبیین دوره دوم روش آموزش توسط معلم پرداخت و هدف آن را یادگیری معنادار ( مکتب شناختی) دانست و در مرحله سوم هم رویکرد فرا شناختی را مطرح نمود.
مباحث جلسه بهصورت گروهی در تیمهای 4 الی 6 نفره بین اعضاء مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس دکتر کرامتی ضمن پاسخ به سوالات حضار به منظور جمعبندی مفاهیم مطروحه، نقش معلم را در سیستم آموزش به صورت تسهیل گر مطرح نمود و به شیوهای از یادگیری اشاره کرد که در آن افراد بهصورت گروهی و تعاملی با یکدیگر همکاری میکنند تا مفاهیم جدید را بیاموزند. در این روش، اعضای گروه با به اشتراکگذاری دانش و تجربیات خود، به یادگیری موثرتر و عمیقتر دست مییابند.
نظر شما :