دلالتها و مولفههای ساختاری محیط یادگیری کلاس در مدارس با رویکرد خاص(اسلامی) با تاکید بر تفاوتهای جنسیتی در جلسه دفاعیه مورد ارزیابی قرار گرفت
جلسه دفاع از پایان نامه زهرا جان نثاری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان «دلالتها و مولفههای ساختاری محیط یادگیری کلاس در مدارس با رویکرد خاص(اسلامی) با تاکید بر تفاوتهای جنسیتی » در روز یکشنبه 24 مهر ماه برگزار شد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی دلالتها و مولفههای ساختاری محیط یادگیری کلاس در مدارس با رویکرد خاص(اسلامی) باتاکید بر تفاوتهای جنسیتی انجام شد. یافتهها نشان داد: مولفههای ساختار محیط یادگیری از نظر مدیران در 3 کد منتخب (بعد) و4کدمحوری (مقوله) دستهبندی میشود. کدهای منتخب تحت عنوان بعد آموزشی، بعد پرورشی و ساختار سازمانی نامگذاری شد. برای بعد آموزشی 7کد محوری یا مقوله به دست آمد که عبارتند از: ،1-مرجعیت،2-جو روانی-اجتماعی،5-نقش معلم،6-کیفیت تدریس،7-بعد محتوایی،8-تفاوت های فردی و جنسیتی و9-بعد فیزیکی و بعد پرورشی شامل 5کد محوری یا مقوله بود که عبارتند از 1-نقش و الگوی ارتباطی خانواده،2-چشمانداز ارزشی مدرسه،3-سیاستها و رویکرد تربیتی مدرسه،4-نقش و الگوی ارتباطی مشاوره 5-ابعاد و رویکرد مهارتآموزی و بعد ساختار سازمانی شامل4کد محوری یا مقوله که عبارتند از1-نقش مدیر،2-قوانین مدرسه،3-سبک تصمیم گیری در مدرسه4-اهداف و چشم اندازهای مدرسه است. یافتههای این پژوهش نشاندهنده باور مدیران و معلمان مدارس اسلامی به رویکرد جنسیتی در مدارس بوده لذا با توجه به تاکید بر نقش جنسیت در نظام آموزشی؛ مدرسه اسلامی میبایست تا اقداماتی جهت متناسبسازی فضاهای فیزیکی، آموزشی، تربیتی با نیازهای ویژه و تفاوتهای جنسیتی دانشآموزان همچنین تأکید بر فراهم آوردن الزامات نهادینهسازی فرهنگ ایمانی در مدارس انجام دهد.
استاد راهنمای این پایان نامه دکتر گودرزی و استاد مشاور دکتر موسی زاده، از اعضای هیأت علمی پردیس خواهران بودند. همچنین دکتر برادران حقیر و دکتر میرغفوریان، از اعضای هیأت علمی پردیس خواهران داوری این پایان نامه را به عهده داشتند که به بیان نقد و نظرات خود درباره اثر مذکور پرداختند.
نظر شما :