برگزاری جلسه دفاع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی :
مولفههای تربیتی کودکان یتیم در آموزههای اسلامی با تاکید برنقش رهبران آموزشی
جلسه دفاع از پایاننامه خانم الهام پولادی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان"مولفههای تربیتی کودکان یتیم در آموزههای اسلامی با تاکید بر نقش رهبران آموزشی" در دوشنبه 25 مهر ماه برگزار شد.
این پژوهش با هدف دستیابی به مولفههای تربیتی کودکان یتیم در آموزههای اسلامی، با بهرهگیری از تجارب زیسته رهبران آموزشی باتجربه در حیطه تربیت ایتام صورت گرفت. نتایج حاصل از تحلیل محتوای منابع اصیل اسلامی شامل آیات قرآن کریم و روایات و سیره معصومین(علیهم السلام)، در دو محور مولفههای نگرشی شامل 5 مفهوم، 13مقوله و 34 زیرمقوله و همچنین مولفههای تعاملی شامل 3ساحت عاطفی-اجتماعی، رفتاری و شناختی در 9مقوله و29 زیرمقوله طبقهبندی شد.
مولفههای نگرشی از شناخت یتیم تا اسباب و آثار تعامل و بایستهها و مولفههای آن را شامل میشود و مولفههای تعاملی نیز در ساحت عاطفی شامل محبت، ایجاد پیوند خانوادگی و احتراز از ستم عاطفی است. همین مولفهها در ساحت رفتاری شامل رسیدگی معیشتی، احسان، اکرام و احتراز از ستم رفتاری میشود. ساحت شناختی هم شامل رشد اقتصادی و عقلی است.
نتایج حاصل از انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با رهبران آموزشی در قالب 5مضمون کلی،19مضمون جزئی و 57 مضمون پایه طبقهبندی گردید که مضامین کلی حاصل از تحلیل مصاحبهها شامل راهبردهای تربیتی، سیستم حمایتی، تقویت عملکرد پرورشی رهبران آموزشی، تقویت شبکه ارتباطی و نقاط ضعف شبکه حمایتی بود.
استاد راهنمای این پایان نامه دکتر زهره موسی زاده، و استاد مشاور دکتر نیکو دیالمه از اعضای هیأت علمی پردیس خواهران بودند. همچنین دکتر اکرم گودرزی و دکتر فاضله میرغفوریان، از اعضای هیأت علمی پردیس خواهران داوری این پایان نامه را بر عهده داشتند و به بیان نقد و نظرات خود درباره اثر مذکور پرداختند.
نظر شما :