خودتوسعهای، رویکردی کارآمد و موثر در توسعه رهبری
به همت انجمن علمی دانشجویی علوم تربیتی، نشست تحلیل مسائل نظام آموزشی ایران با موضوع"خودتوسعهای، رویکردی کارآمد و موثر در توسعه رهبری" با حضور استاد محترم، دکتر ابراهیم مزاری در روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
دکتر ابراهیم مزاری در این نشست به بحث خود توسعهای به عنوان یک چتر کلان پرداخت و افزود: خودتوسعه ای در عین اینکه یکی از نظامات توسعه و بهسازی منابع انسانی است، یک مدل رفتاری (فردی، سازمانی و اجتماعی) بوده و همچنین یک نگرش و دیدگاه است.
وی در ادامه مبانی رویکرد خودتوسعهای شامل توانایی ها (مثال : خودشناسی/ خودآگاهی)، ارزش ها (مثال: خودارزشی/ خوداحترامی)،نگرش ها (مثال: خود عاملیتی)، انگیرش ها (مثال:خودانگیزشی) و شخصیت ها (مثال:خودمسئولیتی) تشریح نمود و در همین راستا به تبیین مفاهیمی چون خودشناسی، خودارزشی، خود عاملیتی، خود انگیزشی و خود مسئولیتی پرداخت.
دکتر مزاری ضمن تعریف رویکرد خود توسعهای مبتنی بر خودشناسی و خودآگاهی که خودارزشی را در فرد تقویت میکند و طی آن، فرد با تقویت دیدگاه خودعاملیتی، شخصیتی خودمسئولیت پذیر را توسعه میدهد، افزود: این مجموعه عوامل، خودانگیزشی لازم را برای توسعه و بالندگی فرد توسط خودش فراهم می کند.
در پایان استاد محترم به پرسش و پاسخ حضار پیرامون تفاوتهای خودتوسعهای رهبری آموزشی در ایران و غرب و خودتوسعهای در اسلام و... پرداخت.
نظر شما :