نقش آمایه ذهنی مدیران در تحول سازمان‌های آموزشی مبتنی بر قرآن کریم

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۰۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۹

جلسه دفاع از پایان‌نامه رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با عنوان «نقش آمایه ذهنی مدیران در تحول سازمان‌های آموزشی مبتنی بر قرآن کریم» با راهنمایی دکتر خدیجه ابوالمعالی و دکتر نیکو دیالمه، اعضای هیئت علمی پردیس خواهران در روز دوشنبه 24 مرداد ماه سال جاری به صورت حضوری برگزار شد.

در این پایان‌نامه که توسط نفیسه سادات امامی، دانشجوی رشته مدیریت آموزشی و با هدف بررسی نقش آمایه­ ذهنی مدیران در تحول سازمان‌­های آموزشی از منظر قرآن کریم انجام گرفت، یافته‌­ها نشان داد مؤلفه‌­های آمایه ذهنی مدیران در پنج مقوله اصلی قرار می‌­گیرند که عبارتند از آمایه‌­های ذهنی اعتقاد بنیاد؛ آمایه‌­های ذهنی انسان-بنیاد (ماهیت، نیازها و محدودیت‌­ها)؛ آمایه‌­های ذهنی پیوند بنیاد؛ آمایه­‌های ذهنی جهان-بنیاد(نعمات و زمان) و آمایه‌­های ذهنی عملکرد بنیاد (عاملیت انسان در دستیابی به موفقیت و شکست، موانع و فرصت‌­ها).

لازم به ذکر است آمایه ذهنی اعتقاد بنیاد مولد تمام افعال و اقدامات سازمانی بوده وآمایه ذهنی انسان بنیاد و پیوند بنیاد سبب ایجاد رویکرد متفاوتی نسبت به خود مدیر، کارکنان، متربیان و ذینفعان در فرایندهای سازمان آموزشی و روابط انسانی خواهد شد.

آمایه‌­های ذهنی جهان بنیاد و عملکرد بنیاد نیز نقش به­‌سزایی در برنامه‌­ریزی و نظارت خواهند داشت. برخورداری مدیر سازمان از آمایه‌­های ذهنی معرفی شده منجر به ایجاد تغییر و تحولاتی اساسی و مطلوب در فرایندهای مربوط به روابط انسانی از جمله باورها، ارزش­‌ها، نگرش­‌ها، گفتار، رفتار، اعمال، فرهنگ سازمانی شده و رهبری سازمان با تحولی عمیق و اساسی به روش‌­های ناب روی آورده و متعالی خواهد شد.


نظر شما :