نقش آمایه ذهنی مدیران در تحول سازمانهای آموزشی مبتنی بر قرآن کریم
جلسه دفاع از پایاننامه رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با عنوان «نقش آمایه ذهنی مدیران در تحول سازمانهای آموزشی مبتنی بر قرآن کریم» با راهنمایی دکتر خدیجه ابوالمعالی و دکتر نیکو دیالمه، اعضای هیئت علمی پردیس خواهران در روز دوشنبه 24 مرداد ماه سال جاری به صورت حضوری برگزار شد.
در این پایاننامه که توسط نفیسه سادات امامی، دانشجوی رشته مدیریت آموزشی و با هدف بررسی نقش آمایه ذهنی مدیران در تحول سازمانهای آموزشی از منظر قرآن کریم انجام گرفت، یافتهها نشان داد مؤلفههای آمایه ذهنی مدیران در پنج مقوله اصلی قرار میگیرند که عبارتند از آمایههای ذهنی اعتقاد بنیاد؛ آمایههای ذهنی انسان-بنیاد (ماهیت، نیازها و محدودیتها)؛ آمایههای ذهنی پیوند بنیاد؛ آمایههای ذهنی جهان-بنیاد(نعمات و زمان) و آمایههای ذهنی عملکرد بنیاد (عاملیت انسان در دستیابی به موفقیت و شکست، موانع و فرصتها).
لازم به ذکر است آمایه ذهنی اعتقاد بنیاد مولد تمام افعال و اقدامات سازمانی بوده وآمایه ذهنی انسان بنیاد و پیوند بنیاد سبب ایجاد رویکرد متفاوتی نسبت به خود مدیر، کارکنان، متربیان و ذینفعان در فرایندهای سازمان آموزشی و روابط انسانی خواهد شد.
آمایههای ذهنی جهان بنیاد و عملکرد بنیاد نیز نقش بهسزایی در برنامهریزی و نظارت خواهند داشت. برخورداری مدیر سازمان از آمایههای ذهنی معرفی شده منجر به ایجاد تغییر و تحولاتی اساسی و مطلوب در فرایندهای مربوط به روابط انسانی از جمله باورها، ارزشها، نگرشها، گفتار، رفتار، اعمال، فرهنگ سازمانی شده و رهبری سازمان با تحولی عمیق و اساسی به روشهای ناب روی آورده و متعالی خواهد شد.
نظر شما :