برگزاری جلسه دفاع از رساله مقطع دکتری رشته مدیریت آموزشی:
طراحی الگوی سواد رسانه ای بر اساس اسناد تحولی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
جلسه دفاع از رساله خانم زهرا نورانی، دانشجوی مقطع دکتری رشته مدیریت آموزشی با عنوان: «طراحی الگوی سواد رسانه ای بر اساس اسناد تحولی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران» با راهنمایی دکتر اکرم گودرزی، عضو هیات علمی پردیس خواهران و دکتر بشیر حسینی و مشاوره دکتر سوسن کشاورز، در روز چهارشنبه 10 شهریور ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار گردید.
این پژوهش باهدف طراحی الگوی سواد رسانهای در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که ساختار مدیریتی و اجرایی سوادرسانهای دارای متولی قانونی است. نهاد حاکمیتی بهعنوان متولی، به سیاستگذاری و قانونگذاری میپردازد. همچنین نهاد بینابینی بهعنوان هماهنگکننده راهبردی میان کنشگران سوادرسانهای (در سه سطح کلان، میان و خرد) به ایجاد هماهنگی حداقلی و همافزایی حداکثری پرداخته و با استفاده از سازوکارها و اهرمهای مدیریتی خود، بازوهای اجرایی را مدیریت مینماید. این نهاد دارای ساختار شورایی متشکل از نمایندگان حکومتی، دولتی و مردمی و ارتباطات منظومهای دوایر و واحدهاست. در این الگو نهاد خانواده بهعنوان اصلیترین کنشگران سوادرسانهای برای رسیدن به حیات طیبه شناسایی شد. تمامی کنشگران در سطح میان (شامل آموزشوپرورش، آموزش عالی، صداوسیما و...) و در سطح خرد(شامل نهادهای خصوصی و شبه خصوصی) ملزم به ایجاد کمیتههای راهبردی تعالیسازی سوادرسانهای در نهاد خانواده هستند. در سطح میان دستگاههای دولتی و کنشگران اجرایی در دو حیطه تواناسازی و محتواسازی و هدایت و نظارت سوادرسانهای تأثیرگذاری دارند. همچنین در سطح خرد نیز نهادهای خصوصی و شبه خصوصی در دو حیطه تواناسازی و محتوا سازی و تحقیق و توسعه سواد رسانهای تأثیرگذاری دارند.
نظر شما :