سنجش مهارت شنیداری از طراحی تا اجرا ویژه مدرسان زبان عربی به گویشوران غیر عرب زبان

۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۵ کد : ۳۱۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۷

اولین وبینار تخصصی مرکز پژوهش‌های آموزش زبان عربی دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان " اختبارات مهاره الاستماع بین‌التصمیم و التطبیق لمدرسی اللغه العربیه للناطقین بغیرها" به صورت مشترک از سوی مرکز پژوهش‌های آموزش زبان عربی دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه خوارزمی توسط دکتر سید عدنان اشکوری، مدیر گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خوارزمی و دکتر پوران رضایی، مدرس آموزش زبان عربی در روز چهارشنبه دوم تیر در فضای اسکای روم به صورت مجازی برگزار شد.

در این وبینار مدرسانی از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، الزهرا، دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، قزوین، مذاهب اسلامی و امام صادق(ع) حضور داشتند و موضوع مورد بحث در دو قالب تئوری و عملی ارائه گردید.

در ابتدای جلسه دکتر پوران رضائی ضمن ارائه مطالبی درباره مهارت شنیداری و همچنین ارتباط این مهارت با مهارت‌های زبانی دیگر، به تشریح و توصیف مهارت‌های زبانی به صورت کلی و ارزیابی مهارت‌های شنیداری به طور خاص پرداخت.

در ادامه و در بخش عملی دکتر عدنان اشکوری جهت سنجش مهارت شنیداری زبان‌آموزان سطح مبتدی به ارائه نمونه‌‌های عملی از آزمون‌سازی مبادرت کرد.

دکتر اشکوری در همین راستا ضمن پخش فایل‌های صوتی و تصویری و ارائه اطلاعاتی در این زمینه افزود: زبان‌آموز در سطح مبتدی باید 7 مهارت از ریزمهارت‌های شنیداری را بیاموزد و مدرس بتواند با روش‌های متنوع این مهارت‌ها را مورد ارزیابی قراردهد.   

در خلال نشست نیز کلیپ‌هایی کوتاه از آموزش و سنجش مهارت‌های زبانی توسط دبیر نشست ارائه گردید و در پایان به سوالات حضار پاسخ داده شد.

           


نظر شما :