برگزاری جلسه دانش افزایی اساتید با موضوع آموزش الکترونیکی (۳)
تدریس و ارزشیابی اثربخش
در ادامه سلسله جلسات دانشافزایی اساتید برای آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید به ویژه با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید 19 و غیرحضوری شدن کلاسهای آموزشی، سومین هفته از این برنامه با موضوع "تدریس و ارزشیابی اثربخش" در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 شهریور ماه در فضای مجازی برگزار شد.
دکتر شفیعی، عضو هیات علمی و مدیر گروه معارف اسلامی و علوم تربیتی پردیس در این جلسه ضمن پرداختن به اجزای الگوی تدریس و ارزشیابی اثربخش شامل طراحی آموزشی، رسانه آموزشی و برونداد آموخته ها (یادگیری)، به بررسی مواردی چون تعامل اثربخش، انواع تعامل، چگونگی ایجاد تعامل در محیط یادگیری اثربخش (تعامل یادگیرنده-یادگیرنده، تعامل یادگیرنده- محتوا، تعامل یادگیرنده- یاددهنده)، شروط تعامل اثربخش مبادرت کرد.
وی در ادامه به تبیین حیطههای دانشی مورد نیاز مدرس مجازی شامل دانش فناوری، دانش تخصصی و دانش تعلیم و تربیت و انواع ارزشیابی پرداخت و مباحث مربوط به ارزشیابی شامل هدف ارزشیابی، انواع ارزشیابی، مهمترین ملاحظات ارزشیابی، روشهای ارزیابی جایگزین در آموزش مجازی و انواع روشهای ارزیابی جایگزین در آموزش مجازی مورد بررسی و واکاوی قرار داد.
گفتنی است در این جلسات، مدرس دوره، مطالب را متناسب با شرایط کلاسهای غیرحضوری بیان نمود و سایر اساتید نیز در راستای موضوعات مطروحه، به بیان تجاربشان در کلاسهای درس غیر حضوری، پرداختند.
نظر شما :