دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام ویژه بهار و تابستان ۱۳۹۹ منتشر شد
دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام دوره 8 شماره 14 ویژه بهار و تابستان 1399 توسط حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق (ع) پردیس خواهران منتشر شد.
این دوفصلنامه با هدف انتشار پژوهشهای مساله محور در گستره علوم تربیتی (فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، برنامهریزی درسی، روانشناسی تربیتی، مشاوره و آموزش عالی) با رویکرد اسلامی و به منظور فراهم آوردن زمینهای برای تبادل نظر و تضارب آرای متفکران و محققان این رشته، بستر تولید علم و نظریهپردازی مبتنی بر آموزه های اسلام به چاپ می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://esi.journals.isu.ac.ir مراجعه فرمایید.
مقالات این شماره دوفصلنامه به شرح زیر است:
- «مدرسه صالح» کانون تحقق حیات طیبه با تأکید بر جامعه محلی. نویسندگان: مریم برادران؛ زهرا سادات نیری پور
- نقش توحیدگرایی در تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبائی(ره(. نویسندگان:حسن نجفی؛ محمدصادق دهقان؛ محمدحسین قنداق سازان
- تربیت معنوی و بایستههای معنویتگرایی در بینش، مَنِش و کُنِش رضوی (ع). نویسندگان: رسول حسینپور تنکابنی
- آسیبشناسی تربیتی سطحینگری در مواجهه با نمادهای دینی. نویسندگان: نوروز امینی؛ علی قریبی
- تحلیل و تبیین تاثیر مولفه های مدیریتی، ساختاری و نگرشی فرهنگ برتولید علوم انسانی در دانشگاه اسلامی: بررسی وضع موجود در دانشگاه پیام نور. نویسندگان: وجیهه کریمی؛ عبدالرحیم نوه ابراهیم
- استعاره تربیتی سفر. نویسندگان: رضا محمدی چابکی؛ فاطمه وجدانی؛ فاطمه سادات بیطرفان
- ریشه ها، علل و پیامدهای کینه توزی از منظر آموزه ها و اخلاق اسلامی. نویسندگان: علی شیروانی شیری؛ بابک شمشیری
- ساخت و اصلاح شخصیت اخلاقی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه شهید مطهری. نویسندگان: سعیده حمله داری؛ روح الله موسوی زاده
- تحلیل محتوای کتابهای بخوانیم، بنویسیم، و هدیههای آسمان ابتدایی (تألیفهای جدید) بر اساس مؤلفههای شادی از منظر اسلام . نویسندگان: مژده علیزاده؛ سیدحمیدرضا علوی
- ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان). نویسندگان: مریم سبکتکین؛ محمد امینی؛ حمید رحیمی؛ مسعود کیانی
- تربیت سیاسی از منظر قرآن کریم با رویکرد تدبر سورهای. نویسندگان: روحاله عابدینی؛ سعید بهشتی؛ شیرین رشیدی
- بایسته های حکومت اسلامی در سیاستگذاری تعلیم و تعلم. نویسندگان: محسن داودآبادی؛ حسین بهرامی
نظر شما :