استراتژی های موثر در آموزش مهارت های زبان عربی در فضای مجازی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت
چهارمین نشست علمی از سلسله نشستهای علمی مجازی با عنوان "استراتژی موثر در آموزش مهارت های زبان عربی در فضای مجازی" توسط دکتر سهیلا محسنی نژاد، عضو هیات علمی پردیس خواهران در روز پنج شنبه 29 خرداد در فضای مجازی اسکای روم برگزار شد.
دکتر محسنی نژاد در این نشست ضمن اشاره به اینکه شیوع بحران کرونا و قرنطینه خانگی و به تبع آن دور افتادن اجباری اساتید، معلمان و زبان آموزان از محیط آموزشی و استفاده از وسایل ارتباطی چون تلفنهای هوشمند، رایانهها و اینترنت به عنوان فضایی برای استمرار فرایند یادگیری تصریح نمود: پدیده پیش آمده ضرورت استفاده از راهحلهای سریع و مدلها و گزینههای یادگیری گوناگون را به مراتب بیشتر از گذشته نمود و دو سوی فرآیند آموزشی یعنی مدرس و فراگیر را تحت تاثیر جدی قرار داد و آنان را وادار کرد تا به سمت به کارگیری سبکهای جدیدی آموزش و یادگیری حرکت کنند.
وی در ادامه ضمن تاکید لزوم توسعه یادگیری و آموزش زبان عربی برای غیرعربزبانان در پرتو دیدگاههای مدرن و پیشرفته و مطابق با آخرین استانداردهای معتبر بیان کرد: توسعه آموزش زبان عربی برای غیرعربزبانان در سطح جهانی، فنی، زبانی و فرهنگی، در روشهای ارائه و ایجاد محتوای دیجیتالی و استراتژیهای یادگیری، آموزش و ارزیابی امری بسیار مهم و ضروری است.
در ادامه این نشست دکتر سهیلا محسنینژاد به بیان مهمترین نظریههایی که در آموزش زبان خارجی به عنوان زبان دوم در محیط مجازی به کار گرفته شدهاند اقدام نمود و در همین راستا مفاهیم اساسی آموزش از راه دور و به طور خاص استراتژیهای مؤثر در آموزش مهارتهای زبان عربی و برنامه های کاربردی آن را مورد بررسی و واکاوی قرار داد.
وی در پایان ضمن پاسخ به سوالات حضار پیرامون مطالب مطروحه، به بیان دیدگاههای نوین حول محور مهارتهای زبان عربی در فضای مجازی مبادرت کرد.
نظر شما :