بازدید دانشجویان علوم تربیتی از دبستان فرهیختگان سراج
به گزارش معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، در 8 آذر 96 از دبستان فرهیختگان سراج توسط دانشجویان گروه علوم تربیتی و معارف اسلامی کد 94 در راستای اهداف درس روش ها و فنون تدریس بازدید شد.
در ابتدا آقای رضایی، معاون آموزشی مدرسه سراج توضیحاتی در خصوص سیستم آموزشی ارائه نمودند: مدرسه سراج در وهله اول مدرسهای است که تلاش میکند کارهای رایج در نظام آموزشی را انجام ندهد و روشهایی برای آموزش و تربیت سالم و موثر دانشآموزان، اجرا نماید. برنامهدرسی مدرسه سراج، مبتنی بر الگوی برنامهدرسی وحدتگرا طراحی شده است. در این الگو همه موضوعات درسی در کتابهای آموزش و پرورش بهصورت جزیی استخراج شده و حول تعدادی مساله بازآرایی میشوند. دانشآموزان در مسیر حل این مسایل بهشکل یکپارچه با موضوعات آموزشی مختلفی که در برنامه درسی رسمی آمده و یا موضوعات مورد نیازی را که در برنامه درسی رسمی نیامده است آشنا میشوند. برای نمونه دانشآموزان فعالیتی مانند کشاورزی را در مدرسه به طور جدی پیگیری میکنند. تقسیمبندی زمین کشت بر عهده خود دانشآموزان است، بچهها عمل تقسیم را پیش از آنکه معلم بهصورت تئوریک تدریس کند، در تقسیمبندی زمین کشت خود کشف و درک میکنند. بخشی از مفاهیم علوم تجربی مرتبط با گیاهشناسی و زمینشناسی نیز در این فعالیت توسط بچهها کشف میشوند. همچنین تعدادی از مفاهیم دینی، اجتماعی، جغرافیا، کسب و کار و مهارتهای زندگی نیز در این فعالیت پوشش داده میشوند. مربی با توجه به شرایط دانشآموزان، بخشی از مطالبی که به شیوه تجربی توسط دانشآموزان درک شده را مجدد توضیح داده و صورتبندی میکند.
ایشان در ادامه افزودند در کنار همه تفاوتهایی که الگوی آموزشی و تربیتی مدرسه سراج با مدارس معمول دارد، رویکرد تخصصی مدرسه ارائه آموزشهای مرتبط با فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال است. دانشآموزان در مدرسه سراج به تدریج و از مقطع ابتدایی با رویکرد پروژه محور با مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات و نرمافزارهای کاربردی آشنا میشوند. دانشآموزان دانش و مهارت برنامهنویسی، گرافیک، تولید پویانمایی، ساخت بازیهای رایانهای، تولید نرمافزارهای تلفن همرا و طراحی سایت را فرا میگیرند.
در انتهای بازدید دانشجویان پردیس خواهران ضمن بازدید از کلاس های آموزشی و پیش دبستانی به پرسش و پاسخ پرداختند و همچنین شاهد آموزش مربیان را از نزدیک بودند.
نظر شما :