معرفی تازه های نشر
عنوان کتاب: دوازده گفتار
نویسنده: حضرت آیت الله محمد رضا مهدوی کنی
264 صفحه، قطع وزیری
قیمت: 70000 ریال
به مناسبت گرامیداشت هفته تجلیل از مقام شامخ استاد، دفتر نشر متون علمی معاونت پژوهشی و فناوری با همکاری اداره روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام پردیس خواهران و مشارکت دفتر نشر فرهنگ اسلامی اقدام به چاپ مجموعه بیانات حضرت آیت الله مهدوی کنی در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیه السلام نمود. این کتاب دربرگیرنده مباحث ذیل است: نیت الهی، ویژگیهای یک دانشگاه اسلامی و استاد خدایی، ارزش علم، نیاز مومن، ویژگیهای علوم انسانی اسلامی، حقیقت علم، استفاده از فرصتها، تعلیم و تعلم، مراقبت، ویژگیهای اجتهاد پویا و تلفیق اسلام با موضوع علم.
علاقهمندان جهت تهیه کتاب به دفتر نشر متون علمی مراجعه فرمایند.
چاپ دو عنوان کتاب :
عنوان کتاب: «نظریه معرفت طبعی جاحظ» نویسنده: دکتر فاطمه سلیمانی دره باغی 236 صفحه، قطع وزیری قیمت: 45000 ریال
|
عنوان کتاب: «مؤلفههای آموزشی توسعه انسانی» نویسنده: مریم برادران حقیر 180صفحه، قطع وزیری قیمت: 35000 ریال
|
با مشارکت دفتر نشر متون علمی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه امام صادق علیه السلام پردیس خواهران و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب «نظریه معرفت طبعی جاحظ» دکتر فاطمه سلیمانی دره باغی و «مؤلفههای آموزشی توسعه انسانی» مریم برادران حقیر به چاپ رسید.
«نظریه معرفت طبعی جاحظ» شامل سه بخش میباشد: بخش اول معرفت، بخش دوم اراده و در بخش سوم رابطه اراده با معرفت مورد بررسی و تفحص قرار گرفته است. کتاب در حوزه معرفت شناسی، درصدد پاسخ به این مساله بنیادین است که آیا معرفت امری ارادی است یا طبعی و غیرارادی؟ بر همین اساس در این نوشته به معرفی نظریه معرفت طبعی جاحظ و نقد و بررسی آن پرداخته شده است. نویسنده با طرح این نظریه درصدد اثبات این امر است که نیازهای درونی و بیرونی انسان در چگونگی شکلگیری معرفت او نقش دارند؛ هر چند که در نظر او بخشی از معارف بشری مستقل از تاثیر عوامل احساسی و خواستههای درونی و بیرونی به صورت ارادی شکل میگیرند.
«مؤلفه های آموزشی توسعه انسانی» با تأکید بر آموزههای اسلامی و دینی پس از ارائه بازتعریف توسعه انسانی بر اساس آموزههای اسلامی و مقایسه با رویکرد غرب، درصدد پاسخگویی به این سؤال است که اگر جامعه اسلامی بخواهد به توسعه انسانی دست یابد، آموزش چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ کتاب در 4 فصل به مفهوم شناسی توسعه و سیر تحولات در رویکردهای آن، مفهوم و زیربنای فکری توسعه انسانی در غرب و مؤلفه های آموزشی آن میپردازد و در پایان مفهوم توسعه انسانی (تعالی انسانی) در اسلام و مولفه های آموزشی آن مطرح میگردد.
علاقه مندان جهت تهیه کتب میتوانند به دفتر نشر متون علمی مراجعه فرمایند.
نظر شما :