اتمام طرح پژوهشی "آسیب شناسی سرفصل و محتوای درس اصول و مبانی تعلیم و تربیت"

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۴۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۶

طرح پژوهشی "آسیب شناسی سرفصل و محتوای درس اصول و مبانی تعلیم و تربیت و ارائه الگویی برای آن" با مدیریت دکتر نرگس سجادیه، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و استاد دانشگاه امام صادق (ع)- پردیس خواهران و نظارت علمی دکتر خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران در شهریور 96 پایان یافت.

این طرح در سال 1393 در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه امام صادق علیه السلام پردیس خواهران با هدف بازبینی و بهینه سازی برنامه درسی اصول و مبانی تعلیم و تربیت و به روز رسانی و متناسب سازی آن با نیازهای روز جامعه و رفع نیازهای آموزشی دانشجویان رشته علوم تربیتی، اسلامی طرح­ ریزی شد و در شهریور سال 1396 پایان یافت.

شایان ذکر است درس "اصول و مبانی آموزش و پرورش" یکی از دروس مطرح در رشته های علوم تربیتی در مقطع کارشناسی است و جزو نخستین منابعی است که دانشجویان از طریق آن با مسائل اساسی تعلیم و تربیت آشنا می شوند، لذا توجه به مسائل و آسیب های آن می تواند آثار موثری در افزایش انگیزه و شناخت دانشجویان تربیتی به عنوان مربیان آینده جامعه، داشته باشد. از این رو در طرح حاضر از راه های مختلف و با بررسی منابع داخلی، خارجی و سرفصل های این درس در کشورهای دیگر،  آسیب های آن شناسایی و در نهایت، الگویی اصلاحی برای آن ارائه گردید.


نظر شما :