معرفی تازه­ های نشر

۲۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۰۲:۴۵ کد : ۱۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹
معرفی تازه­ های نشر

عنوان کتاب: دوازده گفتار

نویسنده: حضرت آیت الله محمد رضا مهدوی کنی

264 صفحه، قطع وزیری

قیمت: 70000 ریال

 به مناسبت گرامیداشت هفته تجلیل از مقام شامخ استاد، دفتر نشر متون علمی معاونت پژوهشی و فناوری با همکاری اداره روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام پردیس خواهران و مشارکت دفتر نشر فرهنگ اسلامی اقدام به چاپ مجموعه بیانات حضرت آیت الله مهدوی کنی در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیه السلام  نمود. این کتاب دربرگیرنده مباحث ذیل است: نیت الهی، ویژگی­های یک دانشگاه اسلامی و استاد خدایی، ارزش علم، نیاز مومن، ویژگی­های علوم انسانی اسلامی، حقیقت علم، استفاده از فرصت­ها، تعلیم و تعلم، مراقبت، ویژگی­های اجتهاد پویا و تلفیق اسلام با موضوع علم. 

علاقه‏مندان جهت تهیه کتاب به دفتر نشر متون علمی مراجعه فرمایند.

  چاپ دو عنوان کتاب :

عنوان کتاب: «نظریه معرفت طبعی جاحظ»

نویسنده: دکتر فاطمه سلیمانی دره باغی

236 صفحه، قطع وزیری

قیمت: 45000 ریال

 

عنوان کتاب:  «مؤلفه‏های آموزشی توسعه انسانی»

نویسنده: مریم برادران حقیر

180صفحه، قطع وزیری

قیمت: 35000 ریال

 

 

 با مشارکت دفتر نشر متون علمی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه امام صادق علیه السلام پردیس خواهران و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب «نظریه معرفت طبعی جاحظ» دکتر فاطمه سلیمانی دره باغی و «مؤلفه‏های آموزشی توسعه انسانی» مریم برادران حقیر به چاپ رسید.

«نظریه معرفت طبعی جاحظ» شامل سه بخش می­باشد:  بخش اول معرفت، بخش دوم اراده و در بخش سوم رابطه اراده با معرفت مورد بررسی و تفحص قرار گرفته است. کتاب در حوزه معرفت شناسی، درصدد پاسخ به این مساله بنیادین است که آیا معرفت امری ارادی است یا طبعی و غیرارادی؟ بر همین اساس در این نوشته به معرفی نظریه معرفت طبعی جاحظ و نقد و بررسی آن پرداخته شده است. نویسنده با طرح این نظریه درصدد اثبات این امر است که نیازهای درونی و بیرونی انسان در چگونگی شکل­گیری معرفت او نقش دارند؛ هر چند که در نظر او بخشی از معارف بشری مستقل از تاثیر عوامل احساسی و خواسته­های درونی و بیرونی به صورت ارادی شکل می­گیرند.

  «مؤلفه‏ های آموزشی توسعه انسانی» با تأکید بر آموزه‏های اسلامی و دینی پس از ارائه بازتعریف توسعه انسانی بر اساس آموزه‌های اسلامی و مقایسه با رویکرد غرب، درصدد پاسخگویی به این سؤال است که اگر جامعه اسلامی بخواهد به توسعه انسانی دست یابد، آموزش چه ویژگی‏هایی باید داشته باشد؟ کتاب در 4 فصل به مفهوم شناسی توسعه و سیر تحولات در رویکردهای آن، مفهوم و زیربنای فکری توسعه انسانی در غرب و مؤلفه های آموزشی آن می­پردازد و در پایان مفهوم توسعه انسانی (تعالی انسانی) در اسلام و مولفه های آموزشی آن مطرح می­گردد.

 علاقه‏ مندان جهت تهیه کتب می­توانند به دفتر نشر متون علمی مراجعه فرمایند.


نظر شما :